Toimitusehdot, toimitus- ja maksutavat, Takuu ja tuki


valovirta.fi verkkokaupan toimitusehdot

valovirta.fi on Lumeni Oy:n verkkokauppa. Lumeni Oy:n ly-tunnus on 2823935-5. Näissä toimitusehdoissa kerrotaan valovirta.fi verkkokaupan toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista. 

Yleistä

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24% ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.

Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkintahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.

Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.


Toimitusaika

Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan. Yleensä otamme tilauksen käsittelyyn tilauksen saapumista seuraavana arkipäivänä ja näin ollen toimitusaika on noin 2-5 päivää.

Tuotekohtaiset toimitusajat näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido myyjää. Lumeni Oy ja sen verkkokauppa valovirta.fi ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.


Toimitustavat

Toimitamme tilauksia Postin ja Matkahuollon tarjoamilla toimitustavoilla sekä erillisellä työmaalle suoraan tapahtuvalla toimituksella. Toimitustapojen saatavuutta saatetaan rajata painon mukaan. Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustapojen vaihtoehdot näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.

Mikäli jotain tilauksen tuotteista ei ole varastossa, tilauksesi jää odottamaan puuttuvia tuotteita. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen ja loput tuotteet toimitetaan jälkitoimituksella. Tällöin asiakkaalta peritään todellisten toimituskulujen mukainen maksu jälkitoimituksesta. Mikäli olet kiinnostunut jälkitoimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja liitä mukaan tiedot tilauksestasi.

 

Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Bank Ab.

Klarna maksutapa vaihtoehdot

Klarna Bank Ab:n palveluehtoihin.


Palautukset

Ostoksilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautettujen tuotteiden täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset
Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta Posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa / lähetyksen saapuessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postissa. Ota myös yhteys myyjään, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai on toimitettu väärä tuote, ilmoita virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@valovirta.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 3 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Yritysasiakkaille vahingon sattuessa korvaamme tuotteen arvon.

Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.


Palautusohjeet

Varmistathan ennen tuotteiden palautusta, että tuotteet ovat avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Ainoastaan virheettömät tuotteet hyvitetään.

Asiakas maksaa aina palautuskulut itse mikäli kyseessä ei ole virhe toimituksessamme tai tuote ole viallinen. Mikäli tuote on viallinen tai on toimitettu väärä tuote, maksaa tuotteen myyjä vaihdosta aiheutuvat postituskulut.

Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn. Liitäthän tilauksen mukaan seuraavat tiedot:

  • Omat tiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero.
  • Tilinumerosi palautusta varten tai tieto, jos haluat vaihtaa tuotteen uuteen.
  • Tilausnumero, löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
  • Palautuksen syy, haluamme kehittää toimintaamme ja haluamme kuulla minkä takia palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.

Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.


Takuu ja tuki


Tuki

Tukiasioissa voit ottaa yhteyttä sähköpostitse valovirta.fi asiakaspalveluun. Mikäli Sinulla on kysyttävää myymistämme tuotteista, pyrimme vastaamaan kysymyksiin mahdollisimman nopeasti, sähköpostiosoite on asiakaspalvelu@valovirta.fi

Takuu

Takuuaika alkaa tuotteen ostopäivämäärästä.

Takuuaika on 1 vuosi ellei tuotteen tuotetiedoissa ole muuta mainittu.

Tämä takuu kattaa ne tuotteet, joita on käytetty tuotteen valmistajan ja/tai myyjän ilmoittamien ehtojen mukaisesti.

Esim. Käyttöolosuhteet noudattavat tuotteen sivustollamme olevia käyttöohjeita ja rajoituksia, sekä tuotteen pakkauksissa mainittuja ohjeita. Tuotteita on käytetty niiden käyttötarkoituksen mukaisesti. Ympäristön lämpötila ei koskaan tule ylittää tai alittaa tuotteen käyttölämpötila-aluetta.

Tuotetta on aina käytettävä tuotteen valmistajan ja myyjän ohjeiden mukaisesti.

LED-lamppuja ja -spotteja tulee käyttää valaisimissa, joissa on vähintään 10 mm ilmaa tuotteiden rungon ympärillä, esim. spotteja ei tule asentaa niin että ne ovat kosketuksissa kattoeristeiden kanssa.

Sähköasennus, jossa tuote toimii, ei altistu jännitevaihteluille, jotka ylittävät alueen 230 V +/– 10 %.

Todiste tuotteiden ostamisesta, eli kuitti, tulee olla saatavilla myyjän tarkastusta varten.

Takuu ei korvaa tuotteiden asennuksesta tai poistosta aiheutuvia työkustannuksia eikä takuukorvaus voi olla suurempi kuin tuotteesta maksettu hinta.

Tämä takuu on voimassa vain, kun tuote on johdotettu ja asennettu asianmukaisesti IEC-standardeissa tai muissa tuotteen mukana toimitetuissa asiakirjoissa annettujen sähköarvojen mukaisesti, käyttöalueella ja ympäristöolosuhteissa.

Tämä takuu ei koske vaurioita tai toimintahäiriöitä, jotka ovat aiheutuneet luonnonvoimista, väärinkäytöstä, tai sovellettavan standardin, koodin tai käyttöohjeen vastaisesta käytöstä mukaan lukien rajoituksetta ne, jotka sisältyvät viimeisimpiin turvallisuus-, teollisuus- ja/tai sähköstandardeihin asianomaisella alueella.

Takuu raukeaa, jos tuotteeseen on tehty muutoksia.

Tuotteen myyjä ei ole vastuussa sähkönsyöttöolosuhteista, mukaan lukien syöttöpiikeistä, ylijännitteestä/alijännitteestä ja sykkivän virran ohjausjärjestelmistä, jotka ovat tuotteiden määritettyjen rajojen ulkopuolella, tai sellaisista, jotka asianomaiset sähkönsyöttöstandardit (esim. EN 50160 -standardit) määrittävät.

Aiheettomasta takuuvaateesta aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan asiakkaalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Valovirta.fi ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään väitetyn vahingon aiheuttamat välittömät kustannukset, mahdolliset huoltoliikkeen kulut sekä muut valovirta.fi kaupalle aiheutuneet kustannukset.


Kampanjat
-50%
RGBW Led-nauhasarja 2m, 14,4W IP44
19,98 € 39,95 €
-50%
LED KYNTTILÄLAMPPU E14 3W 4000K
0,95 € 1,90 €