Toimitusehdot
valovirta.fi verkkokaupan toimitusehdot
Näissä toimitusehdoissa kerrotaan valovirta.fi verkkokaupan toimitusehdoista. Toimitusehdot sisältävät tiedon muun muassa verkkokaupan toimitustavoista ja -hinnoista, palautuskäytännöistä ja maksutavoista.
Yleistä
Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron 24% ja hinnat ilmoitetaan euroissa (€), mikäli toisin ei mainita.
Pidätämme oikeuden peruuttaa kauppa tai tehdä hintamuutoksia, mikäli tilattu tuote tai sen hinta ei vastaa todellista markkinahintaa johtuen esimerkiksi verkkokaupan teknisestä virheestä tai inhimillisestä virheestä.
Pidätämme oikeuden hintojen ja ehtojen muutoksiin. Asiakas sitoutuu tilatessaan näihin toimitusehtoihin.
Maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Klarna Bank Ab.
Toimitusaika
Tilauksen toimitusaika määräytyy tuotteiden toimitusaikojen sekä valittujen maksu- ja toimitustapojen mukaan.
Tuotekohtaiset toimitusajat näkyvät kunkin tuotteen tuotekortista. Annetut toimitusajat ovat arvioita toimitusajoista eivätkä sido myyjää. Lumeni Oy ja sen verkkokauppa valovirta.fi ei vastaa asiakkaalle koituvista vahingoista ja/tai lisäkuluista, mikäli toimitus viivästyy.
Toimitustavat
Toimitamme tilauksia Postin tarjoamilla toimitustavoilla. Toimitustapojen saatavuutta saatetaan rajata painon mukaan. Tilauskohtaisesti saatavilla olevat toimitustapojen vaihtoehdot näytetään automaattisesti ostoskorissa ja myös hinnat lasketaan automaattisesti.
Postin toimitustavat:
Pikkupaketti:
Pienen paketin toimitus postilaatikkoon Lähetys jaetaan hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä postilaatikkoon tai -luukkuun muun postin mukana. Voit seurata lähetyksen matkaa OmaPosti-sovelluksella.
Postipaketti:
Hae paketti automaattista tai postista. Toimitus ma–la klo 19 mennessä. Saat viestin, kun voit hakea paketin. Voit seurata lähetyksen matkaa OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä.
Kotipaketti:
Kotiinkuljetus valittuna ajankohtana Voit valita itsellesi sopivan toimitusajan linkin kautta jaettavasta kalenterista. Voit seurata lähetyksen matkaa OmaPosti-sovelluksella. Toimitus hiilineutraalina Posti Green -lähetyksenä.
Express-paketti perille:
Pakettitoimitus päivällä ilman erillistä ilmoitusta Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ma–pe klo 16 mennessä ilman erillistä ilmoitusta. Sopii erityisesti yritysvastaanottajille.
HUOMIOITAVAA !
Mikäli jotain tilauksen tuotteista ei ole heti saatavissa, tilauksesi jää odottamaan puuttuvia tuotteita. Voimme tarvittaessa toimittaa varastosta heti löytyvät tuotteet erikseen ja loput tuotteet toimitetaan jälkitoimituksella. Tällöin asiakkaalta peritään todellisten toimituskulujen mukainen maksu jälkitoimituksesta. Mikäli olet kiinnostunut jälkitoimituksesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja liitä mukaan tiedot tilauksestasi.
Palautukset
Ostoksilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, joka lasketaan tavaran vastaanottamishetkestä lähtien. Palautettujen tuotteiden täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Näiden ehtojen täyttyessä asiakkaan on mahdollista saada rahat takaisin, mikäli hän ei halua vaihtaa tuotetta.
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta Posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa / lähetyksen saapuessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postissa. Ota myös yhteys myyjään, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta.
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai on toimitettu väärä tuote, ilmoita virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@valovirta.fi.
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 3 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Yritysasiakkaille vahingon sattuessa korvaamme tuotteen arvon.
Mikäli tuote on rikkoutunut kuljetuksen aikana, toimitamme veloituksetta uuden asiakkaalle. Emme vastaa kuljetuksessa rikkoutuneen tuotteen aiheuttamista vahingoista asiakkaalle.
Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille tai muokatuille tuotteille emme myönnä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.
Palautusohjeet
Palautuksesta tulee AINA ilmoittaa sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@valovirta.fi, liitä viestiin palautuslähetyksen seurantatunnus jotta saamme palautuslähetyksen noudettua. Lähetä paketti takaisin aina vaihtoehdolla NOUTO POSTIN TOIMIPISTEESTÄ.
Varmistathan ennen tuotteiden palautusta, että tuotteet ovat avaamattomissa pakkauksissa ja myyntikuntoisia. Ainoastaan virheettömät tuotteet hyvitetään.
Asiakas maksaa aina palautuskulut itse mikäli kyseessä ei ole virhe toimituksessamme tai tuote ole viallinen. Mikäli tuote on viallinen tai on toimitettu väärä tuote, maksaa tuotteen myyjä vaihdosta aiheutuvat postituskulut.
Kun palautus on saapunut meille, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse ja otamme palautuksen käsittelyyn. Liitäthän tilauksen mukaan seuraavat tiedot:
- Omat tiedot: nimi, osoite ja puhelinnumero.
- Tilinumerosi palautusta varten.
- Tilausnumero, löytyy sekä kuitista että sähköpostiin toimitetusta tilausvahvistuksesta.
- Palautuksen syy, haluamme kehittää toimintaamme ja haluamme kuulla minkä takia palautus tehdään. Näin voimme palvella asiakkaitamme jatkossa paremmin.
Mikäli pystyt toimittamaan tilauksen mukana joko tilausvahvistuksen tai kuitin, näemme siitä maksun palautukseen tarvittavia tietoja lukuun ottamatta kaikki tarpeelliset tiedot. Antamalla meille mahdollisimman tarkat tiedot autat meitä palautuksen käsittelyssä ja nopeutat asian käsittelyä.